Euroopa Tarbijate katusorganisatsiooni BEUC kuue liikmesorganisatsiooni poolt läbiviidud uuringust selgus, et reisijad saavad harva abi või hüvitist lendude viivituse või tühistamise korral.

Uuringu käigus küsitleti 11237 tarbijat Austriast, Belgiast, Brasiiliast, Taanist, Prantsusmaalt, Itaaliast, Portugalist ja Hispaaniast, kes olid viimase 12 kuu jooksul reisinud.

Kolme tunnise viivituse või lennu tühistamise eest on reisijal õigus saada hüvitist, kuid seda reeglit järgitakse vaid 25% juhtumite puhul.

Üle kahe tunnise lennu viivituse või reisi tühistamise korral on reisijal õigus saada tasuta toitu ja jooki kuid ka seda õigust järgitakse vaid 46% juhtumitest.

Uuringu tulemused on murettekitavad seepärast, et vaatamata sellele, et Euroopa Liit on kehtestanud kindlad reeglid ignoreerivad lennufirmad neid omavoliliselt ja ka järelevalveasutused ei jõusta neid piisavalt.

Lennureisijate õigusi tuleb kaitsta kõikide rikkumiste puhul ja mitte ainult nendele reisijatele kes esitavad kaebuse.

Linda Läänesaar
Tegevdirektor
6411697

Koduleht, logo, graafiline disain - Niine Kodulehed!