EUROOPA REISIJATEL ON ÕIGUS VALIDA KAS HÜVITISE  VÕI VAUTSERI VAHEL.

COVID-19 paneb tarbijatele tohutu rahalise koorma ja seepärast vajame me selliseid  lahendusi, mis kaitsevad nii tarbijaid kui reisitööstust, sest vastasel korral saaks tarbijate usaldus reisitööstuse vastu jäädavalt kahjustatud.

Euroopa tarbijaorganisatsioonid on saanud lugematul hulgal tarbijate kaebusi lennuettevõtjate ja reisikorraldajate kohta, kes on petnud EL tarbijaõigust, keeldudes tarbijatele tühistatud reiside eest hüvitist maksmast.

Euroopa Komisjon on juba ennetavalt valitsustele meenutanud, et pakettreisi korralduse või bussi-, lennu- ja laevareisi pileti tühistamise korral on tarbijatel õigus rahalisele tagasimaksele. Ettevõtted, kes pakuvad ainult vautsereid ei järgi EL-i seadusi.

Euroopa Komisjon avaldas 13.mail EL-i riikidele soovituse kutsudes riike kaitsma reisijate õigusi COVID-19 tõttu tühistatud reiside eest ja pakkus välja viisi kuidas tarbijatele pakkuda vabatahtlike vautsereid ja kuidas need muuta tarbijatele atraktiivsemaks, et tarbijad kindlustundega saaksid langetada ohutu ja usaldusväärse valiku.

Tarbijatele peaksid pakkuma erilist huvi tingimused, mille kohaselt vautserid kehtivad 12 kuud ja nende kehtivuse lõppedes tuleb need automaatselt tagasi maksta.

Eesti Tarbijakaitse Liidu poole on pöördunud arvukalt tarbijaid, kelle õigusi on rikutud ja kes on majanduslikult löögi alla sattunud.

Julgustame ka kõiki teisi, kellel on tekkinud probleemid või kes soovivad oma häid ja halbu kogemusi jagada pöörduda meie poole : tarbijakaitseliit@hotmail.com

Ajal, mil me tarbijatena vajame oma õiguste kaitset peavad need olema tagatud meile kõigile nii nagu seadus ette näeb.

 

Linda Läänesaar

Eesti Tarbijakaitse Liidu

tegevdirektor

6411697

Koduleht, logo, graafiline disain - Niine Kodulehed!