ETL EESTI TARBIJAKAISE LIIT

Eesti Tarbijakaitse Liit teavitab :

Uued eeskirjad, mis aitavad tarbijatel tooteid kauem kasutada.

Euroopa Parlament võttis vastu eeskirjad, mis annavad tarbijatele õigused

nõuda otse tootjatelt mitte ainult müüjatelt vigaste toodete parandamist, mis ühtlasi survestab tootjaid tagama, et nende tooted oleksid kvaliteetsed ja vastupidavad ja et see muutuks normiks.

Kui toodetele kehtib veel kaheaastane garantii on see parandamine tarbijale tasuta, muudel juhtudel aga mõistliku tasu eest.

Siiski on kahetsusväärne, et tarbijate praegune õigus valida defektse kauba parandamise või asendamise vahel kahe esimese aasta jooksul pärast ostmist tühistatakse.

Nüüdsest peavad tarbijad leppima vaid asjaoluga, et vigane toode parandatakse.

Siiski on võimalikud mõningad mööndused juhul kui remont osutub võimatuks  või tekitab ebamugavusi.

Oleme seisukohal, et oleks igati mõistlik kui parandatud tootele pakutaks aasta lisagarantiid ja tootjad ei tohiks keelduda parandamast tooteid, mida on varem juba parandatud väljapool nende volitatud võrku ja samuti esitama varuosade ja remonditeabe kogu toote eeldatava eluea jooksul.

Pika kasutusajaga ja kvaliteetselt remonditud tooted säästaksid nii raha kui ka ressursse.

Remonti ei tohiks tarbijatele peale suruda küll aga neid julgustama seda tegema eriti kui toode läheb katki garantiiaja jooksul.

Euroopa remonditeabe vorm, mis sisaldab teavet tingimuste ja remondikulude kohta on vabatahtlik.

Igas liikmesriigis peavad olema veebipõhised remondiplatvormid, mis edastaksid teavet lähima remonditöökoja kohta.

Loodame, et liikmesriigid ei nõustu olemasolevate tarbijaõiguste vähendamisega.

Eesti Tarbijakaitse Liit

6411697

Koduleht, logo, graafiline disain - Niine Kodulehed!