Tarbijaid peibutatakse imetooteid ostma.

Igasugused imetooted on e-poodides väga suurelt reklaamitud kaup, mille imeliste lubaduste lõksu tarbijad sageli langevad – isegi kui võetakse risk, et need imelised lubadused ei osutu tõeks ning usutakse toote tagastamisvõimalusi, siis reaalne elu näitab, et tihti ei olegi võimalik neid tooteid kusagile tagastada ning tarbija on siis ilma nii soovitud mõjust kui ka rahast.

Internetipoodidest võib igaüks tellida tooteid, mis lubavad imelist tervenemist, mille tegelik mõju on teadmata ja ravivate väidete kasutamine on keelatud. Isegi kui tarbija on võtnud riski ja otsustanud mõnd taolist imetoodet proovida, siis on tihti probleeme kauba kättesaamisega ja ka raha tagasi saamisega, sest nõuet polegi võimalik esitada kusagile. E-poodide kasutamise laialdase levikuga on sagenenud juhtumid, mil tarbija tellib endale tundmatu toote, mis lubab imelisi tulemusi alates salenemisest lõpetades närvirakkude kasvatamiseni, arvestamata kas toodet üldse müüa võib.

Tihti tekitab tarbija jaoks usaldusväärsust e-poe eestikeelne veebilehekülg, millest tulenevalt eeldatakse, et tegemist on Eesti kauplejaga. Tarbijakaitseameti poole pöörduvad tarbijad siis, kui kauba eest on raha makstud, aga toode kuidagi kohale ei jõua ning siis avastatakse, et tegelikult ei leidugi kaupleja kontakte, kuhu oma pretensioon esitada. Suured lubadused pea kõikide haiguste raviks Näiteks reklaamitakse seespidiseks kasutamiseks mõeldud ainet, mis kasvatab närvirakke ning toodet, mis lubab kasutajal saleneda ülikiirelt, sealjuures toitumist korrigeerimata. Müügil on ka väidetavalt imeliselt ravivad plaastrid meestehaiguste korral ning naistehaiguste puhul on ka olemas ravitooteid. Plaastreid lubatakse kasutada nii suhkruhaiguse korral kui ka hemorroidide leevendamiseks. Imelised ninakorrigeerijate abil lubatakse, et nina saab sirgeks ilma iluoperatsioonita.

Need on vaid mõned näited taolistest imetoodetest ja nende ravimile omastest väidest, millega tarbijakaitseamet oma töös kokku puutub. Enne müügitehingu sooritamist tuleb tarbijail veenduda, kas tead kellega on ta lepingut sõlmimas. Aus kaupleja ei varja oma kontaktandmeid või ärinime. Tarbijakaitseamet saab teha järelevalvet kauplejate suhtes, kes on registreeritud Eestis ning amet saab aidata ka olukorras, kus tegu on Euroopa Liidus asuva ettevõtjaga. Sellisel juhul edastatakse pöördumine EL Tarbija nõustamiskeskuse kaudu vastavale liikmesriigile.

Kuidas ära tunda petturlikku imetoote lehekülge? Taolistel lehekülgedel on neli enimlevinud tunnust, mille järgi võib arvata, et tõenäoliselt müüakse ebaausat kauplemisvõtet kasutades imetooteid.  Tootereklaam ilmus tarbija arvutiekraanile läbi interneti hüpikakna või Google otsingus reklaamtekstina ning kaupleja isiku tuvastamine on keeruline.

· Toodet soovitavad paljud „arstid“ ja „toote kasutajad“, kuid nime järgi otsides sellist isikut ei ole või hullemal juhul on pildil keegi teine, sellistel juhtudel on tegemist ka isikuandmete väärkasutamisega.

Leheküljelt saab tellida vaid just nüüd ja praegu täites vastava tellimusvormi, pärast mida võetakse ühendust telefoninumbril. Üldjuhul sellele numbrile tagasi helistades enam ei vastata.
· Müüdava toodetega väidetavalt ravitakse täielikult haigusi, millele traditsiooniline meditsiin ei ole veel vastuseid leidnud või väidetakse olevat tegemist tootega, mis on veel parem, kui legaalne ravim.

Tarbijakaitseamet on oma kampaania „Alati ei saa Tarbijakaitseamet Sind aidata. Tunne oma kohustusi!“ veebilehele https://ostatargalt.ee/tarbi-targalt/ koondanud rohkem nippe ja nõuandeid, millele peaks tarbija otsuseid ja tehinguid tehes tähelepanu pöörama.

Kristi Mets,

tarbijakaitseameti jurist

Aitäh!

Pille Kalda Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert

620 1719, 506 4608 pille.kalda@tarbijakaitseamet.ee

Muutus väetiste ja taimekaitsevahendite märgistamise kord

Juunist peavad väetise, taimekaitsevahendite ja teiste võimalikku ohtu põhjustavate kemikaalide pakendid olema märgistatud uute ohupiktogrammidega.

Juunist lõppeb üleminekuaeg uuele ühtse klassifitseerimise, märgistamise ja pakendamise (CLP) määrusele. Sellest ajast peab väetise ja taimekaitsevahendite ning teiste võimalikku ohtu põhjustavate kemikaalide pakenditel olema kasutusel ainult uus märgistus.

Oranžile taustale mustaga joonistatud ohusümbolid peavad olema 1. juunist asendatud uute, punase raamiga piktogrammidega. […]

Allikas: tarbija 24

Müüdid tarbijaõiguste kohta, mis ei vasta tõele

Inimeste seas levib sageli väärarvamusi oma õiguste kohta, mis tekitavad probleeme kauplejatega. Tarbijakaitseamet püüab selles osas kasvatada inimeste teadlikkust.

Tarbijakaitseamet kutsub teavituskampaaniaga «Alati ei saa tarbijakaitseamet sind aidata. Tunne oma kohustusi!» inimesi üles süvenema oma õigustesse ja kohustustesse. Amet lükkab ümber ka levinud eksiarvamused, millest tihti saavad alguse tarbijate kaebused, mis võiks samas olemata jääda.

Eelkõige peab tarbija enne tehingut alati veenduma, kas kaup talle sobib, kes on kaupleja ning millised on tingimused. Näiteks kui e-poes ei ole infot kaupleja kohta ning internetiotsing annab negatiivseid kogemusi, siis ei tasuks täie kindlusega arvata, et tehing kulgeb ladusalt.[…]

Allikas: tarbija 24

FOTOD: Eestlaste Cleveron paigaldas maailma esimesed nutipostkastid, mis muudavad tarbimist ja logistikat oluliselt

Eesti ettevõte Cleveron, mis kaheksa aastat tagasi pani aluse Smartpostile ja ühtlasi pakiautomaatide võidukäigule Eestis on nüüd tulnud välja uue lahendusega, mis poeb inimesele veel lähemale. Esimese suure tegijana maailmas on neil töötav nutipostkastisüsteem, mis võib meie elusid muuta rohkem kui esmapilgul tunduda võib. Märksõnaks on siin ajavõit.

Cleveroni üks omanikke Arno Kütt ja collect.net teenuse juht Kaur Ojakivi rääkisid Ärilehele, et praegu on toode testimisel ning esimesena sai selle endale Tallinnas Rocca al Mare keskuse lähedal asuv uus nutihoone „Laev”. Seal on kolmes püstakus Cleveroni uued postkastid, mille seas on ka pakkide vastuvõtmise riiulid. […]

Allikas: Delfi

Hüvasti paroolikaardid! Muudatus, mis puudutab sadu tuhandeid internetipanga kliente

SEB andis oma klientidele teada, et koodikaardiga internetis ostlemisel rakendatakse uusi piiranguid. Pangad soovitavad klientidel sellest iganenud ning ebaturvalisest autentimismeetodist täielikult loobuda, kuigi sadadele tuhandetele klientidele on see jätkuvalt kõige mugavam ning harjumuspärasem teenuste kasutamise moodus.

Kuigi panga selgituse kohaselt puudutavad nimetatud piirangud praegu vaid 3D Secure internetioste, liigume selles suunas, et paroolikaardid kaovad peatselt ajalukku.[…]

Allikas: Delfi

Oht, mida kujutab endast aegunud päikesekaitsekreem

Kui oled oma kahvatu nahaga esimest korda randa minemas, siis tee kindlaks, et sa ei kasuta möödunud suvest alles jäänud päiksekreemi, sest see võib teha rohkem kahju kui kasu.

Päikesekaitsekreemil on üldjuhul alati olemas säilivuskuupäev ning sellest peaks ka kinni pidama, kirjutab HuffingtonPost. Kui päikesekreem aegub, siis nahka kaitsvad koostisosad selles hakkavad lagunema, vähendades kreemi efektiivsust. Seepärast peab sooja päikse käes viibides alati käepärast hoidma värsket päiksekaitsekreemi, sest vastasel juhul riskid naha kuivamise ja põletusega, kortsude ja isegi verevalumite tekkimisega. Lisaks aitab kreem ennetada nahavähki.[…]

Allikas: Postimees

Nutikas tuleb olla ka rahaasjades

Nutikus ei seisne mitte ainult peedist pesumasinale trumli tegemises. Nutikas tasub olla igapäevaselt sealhulgas rahaasjade planeerimisel. Kui soovide ja unistuste täideviimine on seotud suuremate kulutustega, tuleb olla seda hoolikam.

Aasta-aastalt on Eesti inimeste teadlikkus rahaasjadest paranenud. Teame, et võimalusel tuleks säästa, kaupu osta allahindluste ajal ja suuremaid kulutusi tuleks planeerida ette – see võimaldaks tagada teatava tagavara ootamatuteks olukordadeks.

Hoia kuludel-tuludel silma peal
Kogumine on hõlpsam, kui sissetulekutest ja väljaminekutest on ülevaade. […]

Allikas: Delfi

Oluline teada: kuidas kaitsta end veebipettuste eest?

Me võime arvata, et tänaseks teavad kõik, kuidas end veebipettuste eest kaitsta, kuid tegelikkuses see pole nii. Laenukool tutvustab mõningaid rusikareegleid, millest kinni pidades on sinu ja su lähedaste vara ja identiteet kindlamalt kaitstud.

Tehnoloogiad ja petturite võtted arenevad pidevalt. Eriti haavatavad on lapsed ja vanurid, kelle jaoks on internet uus ja avastamata territoorium. Kuna inimesed ei käi veebis ainult meelt lahutamas ja suhtlemas, vaid ka erinevaid kooli, töö, tervise ja rahaga seotud asju ajamas, võib veebipettuse ohvriks langemisel olla väga tõsised tagajärjed.[…]

Allikas: Delfi

Mida peaks iga laps teadma pangakaardi kasutamisest?

Pangakaart on olemas 90% Eesti 12–19aastastest noortest, kellest ligi pooled kasutavad seda igapäevaostude tegemiseks, selgus SEB „Rahatarkuse“ küsitlusest.

Tegelikult võiks lapsel pangakaart olla juba varem, esimesse klassi astumisel, sest see on mugavaim ja turvalisim viis talle taskuraha anda. Millele aga seejuures tähelepanu pöörata?

Vaadake lisaks: Milline on parim pangakaart lapsele?  […]

 

Allikas: Seb

Pärnu linnas hakkab kehtima elektrooniline piletisüsteem

Alates 1. juulist võetakse Pärnu linna avalikul bussiliiniveol kasutusele uus elektrooniline piletisüsteem. Kehtima hakkavad uued elektroonilised andmekandjad – kontaktivaba viipekaart ehk bussikaart.

“Kaart tuleb igakordselt bussi sisenedes valideerida või osta bussijuhilt ühe sõidu pilet. Bussikaardi hind on 2,00 eurot ning isikutele, kellel on tasuta sõidu õigus, on esimene bussikaart tasuta;” vahendas Pärnulinnavalitsuse pressiesindaja.

Sõidupiletite hinnad linnaliinidel ei muutu. Ühe tunnipilet on endiselt 0,64 eurot, päevapilet 2,00 eurot ja kolmekümne päeva pilet 14,06 eurot. Vähese nõudlusega 10-päeva pilet asendatakse 5 eurot maksva viie päeva piletiga. Endiselt säilib võimalus osta pilet sularahas bussijuhi käest, mis maksab 1 euro. […]

Allikas: Delfi

Kasulik teada: kuidas hallata oma salasõnu ning mitte sattuda häkkeri ohvriks

Suur osa küberrünnakuid leiab aset selle tõttu, et kasutajate paroolid on nõrgad, neid on lihtne ära arvata ning see annab pättidele ligipääsu kellegi isiklikele andmetele.

Consumer Reports tarbijaportaal annab nõuandeid, kuidas luua turvalisi salasõnu ning neid sellisena ka hoida.

Pikk ja keerukas salasõna

«Parool123»-tüüpi salasõna on küll kerge meeles pidada, ent niisama lihtne on seda ka ära arvata. Küberkurjategijad proovivad lihtsaid kombinatsioone kõige esimesena. Ideaalis võiks salasõna olla üsna pikk ja keerukas, sisaldades ettearvamatut tähekombinatsiooni ja kokku näiteks 12 tähemärki. Kasuta paroolis nii suur- kui väiketähti, numbreid ja sümboleid. Näiteks niimoodi – MuStKa$$lÄksülEt33. Hea on kasutada fraasi, mis sulle kergesti meelde jääb, kuid vürtsitada seda just tähti ja numbreid kombineerides.[…]

Allikas: tarbija 24

Koduleht, logo, graafiline disain - Niine Kodulehed!