16. oktoobrist 2017. a. saab viipega teha 25 euroseid makseid

Alates 16.10.2017.a.  saab viipemaksega tasuda kuni 25 euro suuruste ostude eest.

“Iga inimene saab nüüd kuni 25 euro väärtuses tasuda mistahes ostu eest viipemaksega. Olgu selleks näiteks lõuna kohvikus või tarbekaup toidupoes,” ütles Pangaliidu kaartide töögrupi juht Meelis Nurk. “Kindlasti suurendab see oluliselt viipega tasujate hulka,” lisas ta.

Pangad usuvad, et aasta lõpuks saab viipemakseid teha umbes 80% makseterminalidest ning 2020. aastaks peavad viipemakseid võimaldama kõik terminalid. […]

 

Allikas:  Õhtuleht

Kohtumine EFSA delegatsiooniga.

Eelmisel nädalal toimus kohtumine Riigikogu Maaelukomisjoni kutsel Euroopa Toiduohutuse (EFSA)

Peadirektori dr.Bernhard Urli ja teda saatva delegatsiooniga.

Toiduohutuse valdkond puudutab meid kõiki ja ikka ja jälle kerkivad üles küsimused teemadel GMO-dest,

glüfosaadi kasutamisest, mesilaste tervisest jne.

EFSA peamisteks ülesanneteks on anda teadusuuringutel põhinevaid nõuandeid toiduga seotud riskide kohta.

Kohtumisel käsitleti EFSA prioriteete, ülesandeid ja strateegiaid, riskide hindamist, loomade tervishoidu ja

Reguleeritud toodete valdkonda – taimekaitsevahendite toimeaineid, GMO-sid, toidulisandeid jms.

Samuti anti ülevaade kommunikatsioonist ja riskidest tingitud teavitamise protsesse.

 

Ettekanded:

1_EE-Riigikogu-Tallinn-Oct-2017_BU_v1

2_EE-Riigikogu-Tallinn-Oct-2017_GdS_final

3_EE-Riigikogu-Tallinn-Oct-2017_HV_final

4_EE-Riigikogu-Tallinn-Oct-2017_BG_final

 

Linda Läänesaar

tegevdirektor

Eesti Tarbijakaitse Liidu seminar 29.septembril 2017 Tallinnas

Eesti Tarbijakaitse Liit  (ETL) korraldas 29.septembril k.a. tarbijakaitsealase seminari, millel käsitleti tulevikku vaatavaid ja innovatiivseid teemasid.

  1. Piiriülestest ostudest ja geoblokeeringute kaotamisest rääkis meile Kristina Vaksmaa-Tammaru, Euroopa Tarbijate Nõustamiskeskuse juhataja.

Piiriüleste kaebuste lahendamisega Eestis tegutseb Euroopa Tarbijate nõustamiskeskus, mis tegutseb Tarbijakaitseameti juures ja mille teenused tarbijatele on tasuta.

Peamiste probleemidena  piiriüleses kaubanduses toodi esile:

  •  ettemakstud kauba mittekättesaamises;
  • tellitule mittevastavad kaubad;
  •  kasutamise käigus kaubal ilmnenud puuduste osas ei aktsepteeri kauplejad tarbijate kaebusi;
  • mitmesugused pettused.

Kaugeltki mitte kõik tarbijad Euroopas ei ole võrdselt koheldud.

Kui tarbija läheb teises EL-i riigis poodi ei küsi temalt keegi ostu kinnitamiseks isikutunnistust, kuid internetis piiratakse sageli juurdepääsu teiste riikide pakkumistele. Tarbijate diskrimineerimist esineb nii hinnaerinevustes kui kaupadele ja teenustele ligipääsu piiramises.

Geoblokeeringute aluseks võivad olla sisestatud e-posti aadress, elukoha aadress, telefoninumber, krediitkaardi number.

Tarbijatele jagati seminaril näpunäiteid kuidas targalt toimida enne kui hakatakse kaupu ja teenuseid tellima.

Piiriülestele ostudele spetsialiseerunud koduleht on www.ecc.ee

  1. Puutevabadest pangakaartidest ja viipemaksetest tegi ettekande SEB Balti divisjoni kaardivaldkonna juht Meelis Nurk.

2016 aasta lõpus kasutati puutevabu pangakaarte ligi 80 riigis, sealhulgas pea kõikjal Euroopas. Viipemakse saab teha kõigis vastavat märki kandvates kaarditerminalides ning sama märk on viipemakse võimalusega pangakaartidel.

Viipemaksu eest lisatasu ei võeta.

Viipemaksed on turvalised ja neil on mitmeid eeliseid:

  • Viipemaksed lubavad teha igapäevaoste kiiresti, puudutades kaardiga vaid makseterminali;
  • Pole vaja sularahaga õiendada;
  • Ühtlasi parandab viipemakse kassade läbilaskekiirust ning kliendid saavad oma ostud nobedasti tehtud.

Eesti Tarbijakaitse Liit koostöös MasterCardiga koostas puutevabade  pangakaartide ja viipemaksete voldikud, mis informeerivad tarbijaid viipemaksete  kasutamise eelistest ja annavad tarbijatele ülevaate turvalise kasutamise kuldreeglitest.

Voldikuid on praeguseks juba levitatud üle-eestiliselt ja ka meie kodulehelt www.tarbijakaitse.ee leiate voldiku.

  1. Mis on jagamismajandus, seda teemat käsitles seminaril Hannes Lents,  Jagamismajanduse Liidu juhatuse liige.

Jagamismajandusel on mitmed käsitlusalad:

  • koostöömajandus;
  • ühistarbimine;
  • jagamismajandus;
  • isikumajandus

Jagamismajanduse koostööplatvormidel on Euroopas kasvav trend – 10,2 mld 2013. aastal  kuni 28,1 mld. 2015 aastal, millest suurim osakaal on transpordisektoril  – 46 protsenti, millele järgnevad  majutusteenused 32 protsendiga.

Jagamismajandusele on antud roheline tee ja seda kui moodsat majandusmudelit ei peaks takistama, küll aga kehtestama teatud mängureeglid, mis on lihtsad ja arusaadavad tarbijatele ja mis edendavad nii majandust kui tarbijate heaolu.

  1. Pakendiseaduse muudatustest seoses plastkandekottide tarbimise vähendamisega rääkis meile Marika Siht, Keskkonnaministeeriumi keskkonnakorralduse peaspetsialist.

Läbiviidud uuringu tulemused näitasid, et õhukeste plastkandekottide tarbimine aastas on 133.2 miljonit.

Seda on kohutavalt palju meie väikese riigi jaoks ja seda peab kindlasti piirama.

Plastkandekottidele alternatiivsed lahendused tänases kaubandusvõrgus on:

–     biolagunevad ja oksüdantide toimel lagunevad plastkandekotid;

–     korduvkasutatavad plastkandekotid;

–     riidest kandekotid;

–     paberist kandekotid;

–     võrkkotid

Eesmärk on 31.detsembriks 2019 vähendada õhukeste plastkandekottide  arvu alla 90 tükki inimese kohta ja 2051. aastaks alla 40 tükki aastas.

Seminaril tegi esinejatega intervjuusid ja kajastas neid üle-eestiliselt Kanal 2 saade Reporter, edastades teavet võimalikult laiale sihtrühmale.

Seminari läbiviimine sai võimalikuks tänu Tarbijakaitseameti toetusele.

Ettekanded täismahus leiate:

  1. Viipekaardid, viipemaksed – 29.09.2017
  2. Koostöömajandus
  3. Pakendiseaduse muudatused seoses plastkandekottide tarbimise vähendamisega
  4. Piiriülesed ostud internetis

Linda Läänesaar

Tegevdirektor

 

 

TASUB TEADA | 7 kõige levinumat probleemi, mis Airbnb kaudu ööbides tekkida võivad ja kuidas neid lahendada

Airbnb on mugav, kuid kuna korteripakkujaid leidub palju, siis on ohtralt ka teenusega kaasnevaid riske. Näiteks võib korteriomanik tühistada viimasel momendil su broneeringu. Sellele ja teistele enamlevinud probleemidele pakub oma lahendused ELi tarbijanõustamiskeskuse jurist Heldin Malmet.

Renditav korter ei vasta ootustele

Võib juhtuda, et korter oli kuulutuses sisalduvate piltide kohaselt suurem või puhtam, või unustas korteriomanik mainida, et tal on kassid, aga sul on kassiallergia. Sellisel juhul peaksid kõigepealt kontakteeruma korteri omanikuga ja uurima kas antud olukorda on tema võimuses parandada.[…]

Allikas: Delfi

 

Tarbijakaitseamet pöörab kauplejate tähelepanu korrektsele hinnaesitlusele

Lähtuvalt tarbijate pöördumistest tuletab tarbijakaitseamet kauplejaile meelde, et kaupade hinnaesitlus tarbijaile peab olema selge ja tõene. Amet võtab sügisel hinnateabe suurema tähelepanu alla.

Tarbijakaitseameti poole on jätkuvalt pöördunud tarbijaid, kelle mureks on olnud hinnaerinevus riiulil ja kassas või on kampaania reklaamis väljakuulutatud tooted otsas juba kampaania alguses. Hinnaerinevused ja lubatud kauba puudumine on tarbijatele nörritavad ning ka seadusega keelatud. […]

Allikas: Tarbijakaitse

Või hind on saavutanud tarbija taluvuse piiri

Riigikogu maaelukomisjon arutas koos asjaomaste organisatsioonide esindajatega olukorda toiduaineturul ja leidis, et hinnad pole mõne aasta tagusega võrreldes sugugi kõrgemad ja võipaanika on inimesed ise ajakirjanduse abiga tekitanud.

Riigikogu maaelukomisjoni esimees Aivar Kokk, millistele järeldustele jõudsite?Kui vaatame toiduainete hindu, siis võrreldes nelja-viie aasta tagustega pole need tõusnud, pigem võivad need isegi langenud olla. Võrreldes aga kahe aasta taguse olukorraga on hinnad muidugi tõusnud, eriti piimatööstuses.[…]

Allikas. Postimees

Mida teha kui kauba hind kassas on kallim kui riiulil?

Lähtuvalt tarbijate pöördumistest tuletab tarbijakaitseamet kauplejaile meelde, et kaupade hinnaesitlus tarbijaile peab olema selge ja toob nõuandeid, mida teha kui kaup on letis kallim.

Tarbijakaitseameti poole on jätkuvalt pöördunud tarbijaid, kelle mureks on olnud hinnaerinevus riiulil ja kassas või on kampaania reklaamis väljakuulutatud tooted otsas juba kampaania alguses. Hinnaerinevused ja lubatud kauba puudumine on tarbijatele nörritavad ning ka seadusega keelatud, teatab amet. […]

Allikas: tarbija 24

Tootja kutsub Eestis müüdud ohtlikud turvatoolid tagasi

Tarbijakaitseaet teatab pressiteatega, et tootja kutsub Recaro Zero.1 turvatoolid võimaliku ohu tõttu tagasi.

Tarbijakaitseametile laekus läbi Rapex-süsteemi teave kasutajatele ohtlikuks osutuda võivast turvatoolist Recaro Zero.1, mille puhul       üks kinnitusrihm võib iseeneslikult lõdveneda ja seetõttu ei taga piisavat kaitset lapsele avarii korral. Tootja kutsub puudusega tooted      tagasi.[…]

 

Allikas: tarbija 24

Minister toidurassismist: lugege pakendil väikest kirja!

Ida-Euroopale mõeldud kehvemate toiduainete teema pole meil uus. Seda arutati juba siis kui müügile ilmusid Voimix ja Mehukatti, meenutab maaeluminister Tarmo Tamm…
Toiduga seotud küsimused puudutavad meid kõiki. Seetõttu on tervitatav, et ajakirjandus ja laiem avalikkus on toiduteema tähelepanu keskmesse tõstnud. Siinkohal olekski sobilik lahti rääkida mõned asjakohased teemad, mis on praegu Euroopas aktuaalsed – mõned neist küll juba pikemat aega. […]
Allikas: Postimees

Tasub teada: kui kaua kehtib toidupoe kliendikaardi boonusraha

Tuleva aasta alguses on viimane aeg ära kasutada oma kliendikaartidel leiduv boonusraha. Tähelepanu tasuks pöörata ka sooduskaartidele, kui nende kehtivusaeg tänavu lõpeb.

Maxima

Kalendriaasta jooksul kliendikaardile kogutud Maxima raha kehtib järgmise aasta 31. märtsini. Seega 2016. aasta jooksul kogutud Maxima raha saab kasutada kuni 2017. aasta märtsi lõpuni. Pärast kehtivuse lõppu Maxima raha annulleeritakse ning seda ei kompenseerita.

Selver/Partnerkaart […]

Allikas: tarbija 24

 

Koduleht, logo, graafiline disain - Niine Kodulehed!