Eesti Tarbijakaitse Liit on loodud aastal 1994. ning selle põhikiri on viidud kooskõlla Mittetulundusühingute Seaduse nõuetega 22.03.1997. Liidu põhikirja praegu kehtiv versioon võeti vastu ETL üldkoosolekul  28. juuni 2010. a. ning vastavalt sellele põhikirjale on Eesti Tarbijakaitse Liit juriidiliste isikute – mittetulundusühingute – vabatahtlik demokraatlik ühendus, mille eesmärgiks on aidata kaasa tarbija huvisid edendava ja tarbija õiguste kaitset tagava tarbijapoliitika kujundamisele ning selle rakendamisele Eesti Vabariigis.

Estonian Consumer Union
(Eesti Tarbijakaitse Liit) MTÜ
is a member of: the

CI – Consumer International;
BEUCEuropean Consumers’ Organisation
ANEC – the European consumer voice in standardisation

* ETL & The European consumer voice in standardisation

Uudiseid meilt ja mujalt

ETL: Euroopa Liidu kehtiv tooteohutuse seadus on ajale jalgu jäänud.

Tooteohutus on ühine mure ja vastutus kõikide liikmesriikide vahel.   Tarbijad ei ole need, kes peaksid muret tundma selle pärast kas nende valitud toode on ohtlik või ohutu – see on kompromissitult ametiasutuste, reguleerijate ja äripoole ühine vastutus tagamaks ohutu ja riskivaba keskkond tarbijatele, et nad saaksid teha sisseoste kindlustundega ja samaväärse kaitstusega kogu EL-i […]

Jõutud on ajaloolise kokkuleppeni kogu Euroopa Liitu hõlmava kollektiivse hüvitamise seaduse osas.

ETL /EESTI TARBIJAKAITSE LIIT   Jõutud on ajaloolise kokkuleppeni kogu Euroopa Liitu hõlmava  kollektiivse hüvitamise seaduse osas.   juunil kiitsid ELi institutsioonid heaks seaduse, mis annab kõikidele EL-i kodanikele võimaluse pöörduda kohtusse kollektiivselt, kui nad on kannatanud sama kahju. Selle kokkulepe tulemusel paraneb õiguskaitse kättesaadavus tarbijatele märkimisväärselt. Tarbijad saavad esitada ühishagi kui ettevõtted on rikkunud […]

ETL: Ettevaatust veebiturult ostetud toodetega.

Kuna vahepeal on terves maailmas lahvatanud tõeline veebibuum,  paneme tarbijatele südamele, et kõik ei ole puhas kuld, mida meile veebi vahendusel müüakse. Mitte kõik veebikauplused ei täida ELi ohutusseadusi ja veebis ostlemine ei ole nii turvaline kui võrguühenduseta maailmas. Kuigi näib, et kauplejad võtavad sageli teadliku teabe põhjal tooteid maha, ilmuvad need sageli taas saitidele. […]

HOIA RAHA KOKKU: 10 nippi, kuidas vältida emotsioonioste.

Tihtipeale läheme poodi siis, kui on paha tuju või väsimus. Nii teeme palju mõtlematuid oste või langeme hoopis kaupluste sooduspakkumiste küüsi. Tänu nendele nippidele väldid emotsioonioste ja hoiad kopsaka summa raha kokku. Tee eelarve ja pea sellest kinni Õnneks on palju häid mobiilirakendusi, mis aitavad sul oma eelarve koostada ja seda kontrolli all hoida. Muidugi võid teha ka […]

TTJA: 10 nõuannet e-poest ostlemisel

E-poest tehtavate ostude arv on hüppeliselt kasvanud. TTJA tarbimiskeskkonna kaubandustalituse juhataja Birgit Valgus on kokku kogunud 10 küsimust, mida kõige enam küsitakse ja annab nõu, millele e-osteldes tähelepanu pöörata. Kui tellimus tehakse veebis aga maksmine toimub kohapeal, siis millised taganemisõigused tarbijale kehtivad? Kui tarbija tellib kauba veebi vahendusel ehk sõlmib lepingu sidevahendi abil, siis ei […]

ETL. Euroopa Komisjoni ringmajanduse tegevuskava aitab muuta rohelise ülemineku reaalsuseks.

  Ringmajanduse tegevuskava on Rohelise lepingu üks olulisemaid dokumente selleks, et saavutada 2050. aastaks kliimaneutraalsus. Tarbijad kaebavad üha rohkem selle üle, et nende kodumasinad, arvutid  ja nutitelefonid purunevad kergesti ja nad ei ole parandatavad. Jätkusuutlik  tarbimine peab olema tarbijate jaoks lihtne, mugav ja taskukohane, see loob ka eeldused selleks, et tarbijad pöörduvad automaatselt roheliste toodete […]

ETL. EUROOPA REISIJATEL ON ÕIGUS VALIDA KAS HÜVITISE VÕI VAUTSERI VAHEL.

EUROOPA REISIJATEL ON ÕIGUS VALIDA KAS HÜVITISE  VÕI VAUTSERI VAHEL. COVID-19 paneb tarbijatele tohutu rahalise koorma ja seepärast vajame me selliseid  lahendusi, mis kaitsevad nii tarbijaid kui reisitööstust, sest vastasel korral saaks tarbijate usaldus reisitööstuse vastu jäädavalt kahjustatud. Euroopa tarbijaorganisatsioonid on saanud lugematul hulgal tarbijate kaebusi lennuettevõtjate ja reisikorraldajate kohta, kes on petnud EL tarbijaõigust, […]

Neli ohtlikku viga, mida kodukeemiat kasutades vältida tuleks

Kodukeemia kasutamisel peab olema väga ettevaatlik, kuna neis leiduvad kemikaalid võivad tervisele suurt ohtu kujutada. Ära sega valgendajat teiste puhastusvahenditega Valgendajat ei tohiks mitte mingil tingimusel segada teiste puhastusvahenditega, kuna selle käigus võivad tekkida mürgised gaasid, nagu näiteks kloramiini gaas, kirjutab realsimple.com. Valgendajat võib ainult puhta veega lahjendada. Ära unusta tuba tuulutada Kangetest kemikaalidest erituvad aurud […]

Ryanair tahab klientidele tagastuste asemel vautšereid sokutada

Ryanair on saanud paljude klientide kriitika osaliseks, kuna odavlennufirma üritavat ärajäänud lendude eest iga hinna eest vautšereid soovitada raha tagasimaksmise asemel. […] Allikas: https://tarbija24.postimees.ee/6957213/ryanair-tahab-klientidele-tagastuste-asemel-vautsereid-sokutada

Loe kõiki uudiseid ja teateid

Koduleht, logo, graafiline disain - Niine Kodulehed!